Titulní obrázek

Reklamní kampaň na přece jen drahou kabelku

21.červenec 2012

Rumunská automobilka Dacia v Německu zahájila novou reklamní kampaň na své SUV Duster. V Česku známou reklamu se sloganem i má kabelka je dražší nahrazuje motto příznaky statkového syndromu (v originále Status-symptome) a fiktivní záběry z průmyslových kamer ukazující majitele drahých aut, jak Dacii Duster ze závisti demolují.

Dacia si kontroverzní sérií videí dělá legraci z bohatých lidí. Ti si podle kreativců koupili mnohem dražší auto, přestože model Duster jim nabízí to samé za nižší cenu. Novou situaci však neunesou, a když vidí levnější Dacii, začnou ji demolovat.

V prvním videu stojí Duster zaparkován před golfovým klubem v obklopení dražších aut. Majitel Land Rover Freelander II nevydrží a ze vzteku rozbije čelní okno Dusteru golfovou holí.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

V druhém případě kolem Dusteru projíždí supersportovní Audi R8. Jeho řidič vystoupí a na kapotu rumunského SUV vyhodí smetí z nedalekého odpadkového koše.

Třetí snímek sleduje dámu v Porsche Cayenne, jak do boku Dusteru udělá klíčem rýhu.

Dacia však nepropaguje jen Duster, v satirizující kampani se objevuje i model Sandero. Řidička Porsche Boxster v tomto případě začne kopat do zpětného zrcátka tohoto vozu.

V Německu Dacia Duster s motorem 1,6 16V (77 kW) a pohonem předních kol startuje na 11.990 euro. V Česku tato motorizace stojí 259.900,- Kč.