Titulní obrázek

Dacia Logan nové generace představen v Paříži

11.říjen 2012

Když Renault před deseti lety křísil pod svými křídly rumunskou značku Dacia, mnozí to považovali za vyhazování peněz oknem. Jenže hned první model v jeho režii s názvem Dacia Logan slavil nečekaný úspěch. Právě dnes byl na autosalónu v Paříži odhalen ve světové premiéře jeho pokračovatel.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Původně byl určen jen pro východní trhy, nakonec se prodával i v Německu a Francii. Jednoduchý, robustní a hlavně levný sedan jednoduše ukázal i ostatním automobilkám, kde byla díra na trhu. A právě dnes po poledni byl na autosalónu v Paříži poprvé odhalen jeho pokračovatel. 

„Loganů se za osm let prodalo přes dva milióny kusů. V Dacii, která v roce 2004 představila projekt vozu za pět tisíc eur, vůbec nepočítali s tím, že tyto modely půjdou na západní trh,“ vzpomíná Jitka Skaličková z českého zastoupení značky Dacia. 

Koncept levného robustního vozu na rozbité silnice s využitím starší techniky Renault prostě vyšel. Spartánskému provedení interiéru pomohl dotek francouzského designu, stejně jako hranaté čtyřdvéřové karosérii. Ta kromě slušného vnitřního prostoru nabízela i trumf v podobě zavazadelníku s objemem 510 litrů, který imponoval českým chatařům a chalupářům. 

Jenže jeho design už začínal být velmi zastaralý, proto Dacia přišla s významným přepracováním modelu. „Šlo o exteriérový designový restyling, o nové palubní desky, nové vnitřní materiály a podobně. Také o nové technologie – například mediální systémy MediaNAV, které jsou v současnosti už na modelu Lodgy. Nový logan je také dostane do vínku,“ slibuje Jitka Skaličková. 

I tak výroba původního loganu neskončí. Ruská Lada ho bude vyrábět dál, i když ve zvětšeném provedení kombi známém jako Logan MCV. Ovšem pod novým názvem Lada Largus. 

Vraťme se však k pařížské světové premiéře nového loganu v provedení sedan. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 200 tisíc korun. Stane se tak levnější alternativou nové Škody Rapid, která má ve Francii také svůj výstavní debut. Logan přijde na trh o něco později. 

„Na český trh se dostaví na začátku roku, přibližně na přelomu února a března,“ odhaduje Jitka Skaličková z Dacie. 

Mimochodem velmi oblíbený konkurent loganu sedan Renault Thalia na konci roku definitivně končí a nebude mít svého nástupce. To znamená, že francouzský výrobce počítá s tím, že jeho majitelé později přejdou právě na nový logan. 

Proto dostane i nové motory včetně moderního benzínového turbomotoru o objemu 0,9. A taky jednu ekologickou variantu. „U nového loganu s dvanáctistovkovým motorem přijdeme s nabídkou LPG,“ uzavírá Jitka Skaličková.